مدلهاي تحليل پوششي داده ها به منظور پاسخگويي به نيازهاي کاربردي سبب شده است که تحقيقات وسيعي در حوزه هاي علمي مختلف انجام گيرد. در همين راستا اين پژوهش ارزیابی کارایی معلمان آموزش و پرورش منطقه 9 تهران با استفاده از تکنیک تحليل پوششي داده ها پرداخته است.تحقيق حاضر از نظر هدف، از نوع تحقيقات كاربردي محسوب مي شود. همچنين از نظر نحوه گردآوري داده ها اين تحقيق توصيفي و از نوع علّي- مقايسه اي مي باشد. جامعه آماري اين تحقيق معلمان منطقه نه آموزش و پرورش شهر تهران میباشد. انتخاب نهاده ها و ستانده ها در اين تحقيق با توجه به تحقيقات مشابه، مصاحبه و نظرسنجي از كارشناسان و خبرگان انجام گرفته است. معيارهايي که به عنوان نهاده انتخاب شده اند، عبارتند از تحصیلات ،تعداد دانش آموز و سابقه تدریس مي باشد. در نهايت با توجه به تجزيه و تحليل هاي انجام شده و با استفاده از نرم افزار DEA Solver از ميان مدلهاي متعدد DEA، مدل CCR ورودی محور به منظور ارزيابی کارایی انتخاب شده است. نتایج نشان داد که22 نفر از معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران کارا هستند.همچنین نتایج تحلیل حساسیت نشان داد درصد قبولی بیشترین تاثیر و نمره مهارت کمترین تاثیر را بروی کارا و ناکارا بودن معلمان مدارس منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران داشته است. همچنین نتایج مدل اندرسون پیترسون نشان داد که معلم شماره11 کاراترین معلم در میان معلمان منطقه 9 آموزش و پرورش شهر تهران می باشد و معلم شماره 24 و 31 در مکان های بعدی قرار دارند..
فرمت فایل دانلودی:.doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 98
حجم فایل:1,400 کیلوبایت
قیمت: 25,000 تومان