ادبیات حسابداری مدیریت سنتی از به کار گیری معیارهای مالی در ارزیابی عملیات مدیریت طرفداری می نماید. بیشتر محققین همانند آنتونی (1989) و مرچنت (1989) طرفدار این موضوع هستند که معیارهای کمی، داده های مالی را با هم ارتباط داده خلاصه ای کلی از عملکرد را تهیه و مدیریت سطوح بالا را از درگیری های تصمیمات عملیاتی دور نگاه می دارد ودر نتیجه می تواند نقش یک آگاهی دهنده و راهبرد را در تصمیم گیری های جاری باز می کند بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی باشد. باوجود طرفداری ادبیات حسابداری مدیریت صنعتی از معیارهای مالی، محققین مشکلات بسیاری را برای از معیارهای عملکرد مالی ذکر می کنند.اکسلز وپببورن (1992) به عنوان نمونه معیارهای مالی را معیارهای ضعیف می نامند چراکه نتیجه کارکرد مدیران را بعد از یک دوره زمانی تعیین میکنندو در ارزیابی ارتباط اعمال مدیران ونتایج مالی گزارش شده ،مشکل ایجاد مینمایند.افزودن براین معیارهای عملکرد مالی ،هیچ رهنمودی برای عملکرد آتی ندارند.چراکه شامل هیچ معیاری که مربوط به رضایت مشتریان ویادگیری سازمانی باشند،نیستند.هم چنین معیارهای مالی بیشتر بر مدیریت داخل سازمان تمرکز دارند تاخارج سازمان.
جانسون وکپلن (1987) نیز معتقدند که سازمان براطلاعات حسابداری ،که برای گزارشگری مالی خارجی مناسب است توجه وتکیه دارد واستفاده از این اطلاعات برای ارزیابی واندازه گیری عملکرد داخلی جای پرسش دارد. در ضمن معیارهای مالی تصویری کامل از عملکرد مدیران را ارائه نمی دهند.
فرمت فایل دانلودی:.zip
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 24
قیمت: 10,000 تومان
برای توضیحات بیشتر و دانلود اینجا کلیک کنید